Elektroenergetyka » PSE: Obowiązujący proces rejestracji konta Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego

PSE: Obowiązujący proces rejestracji konta Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego

23 cze 2021 Możliwość komentowania PSE: Obowiązujący proces rejestracji konta Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego została wyłączona
W związku ze zmianami wprowadzonymi do Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Portalu Partnera Biznesowego (komunikat z 30.04.2021), uległ zmianie proces rejestracji konta Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego (ABPB).

Aktualnie obowiązujący proces rejestracji konta ABPB jest opisany w Podręczniku Użytkownika Portalu Partnera Biznesowego.

Niżej zamieszczamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące tego procesu. Prosimy zapoznać się z nimi przez rozpoczęciem rejestracji konta.

Wskazówki dotyczące dokumentów do wypełnienia:

Załącznik nr 1 do Regulaminu

  • Upoważnienie do pełnienia roli Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego oraz Upoważnienie do akceptacji Regulaminu w imieniu Partnera Biznesowego powinny zostać podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Partnera Biznesowego (PB) zgodnie z KRS.
  • W przypadku podpisu elektronicznego można korzystać wyłącznie z kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Załącznik nr 2 do Regulaminu

  • Oświadczenie o akceptacji Regulaminu powinno być podpisane przez Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego (ABPB).
  • W przypadku podpisu elektronicznego można korzystać wyłącznie z kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Wskazówki dotyczące kwestii ogólnych:

  • Dokumenty zawarte w Załączniku nr 1 i 2 powinny zostać przesłane przez osobę upoważnioną przez PB do pełnienia roli ABPB na adres e-mail: ppb@pse.pl, jako spakowane i opatrzone hasłem przesłanym w wiadomości SMS na numer telefonu komórkowego: 0 695 668 585.
  • Należy pamiętać o uzupełnieniu wszystkich pozycji w dokumentach zawartych w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
  • W przypadku:
  • negatywnej weryfikacji dokumentów przesłanych przez ABPB, na adres e-mail ABPB wysyłana jest zwrotna wiadomość z prośbą o wyjaśnienia lub uzupełnienie,
  • poprawnej weryfikacji dokumentów przesłanych przez ABPB, na adres e-mail ABPB lub na wskazany przez niego numer telefonu komórkowego  wysyłany jest kod rejestracyjny niezbędny w procesie rejestracji konta.
  • Rejestracja konta ABPB:
  • należy wejść na stronę: https://ppb.pse.pl,
  • przejść do opcji zarejestruj konto,
  • uzupełnić formularz, w tym podać: służbowy adres e-mail, telefon komórkowy oraz otrzymany kod rejestracyjny,
  • poczekać na wiadomość e-mail zawierającą link do aktywacji konta,
  • otworzyć otrzymany link i aktywować konto dokonując autoryzacji za pośrednictwem otrzymanej wiadomości SMS (1),
  • kliknąć w opcję ustaw hasło, wpisać adres e-mail i poczekać na wiadomość e-mail zawierającą link do zmiany hasła,
  • otworzyć otrzymany link i ustawić hasło dla konta dokonując autoryzacji za pośrednictwem otrzymanej wiadomości SMS (2),
  • Po samodzielnej rejestracji konta Użytkownik ubiegający się o nadanie uprawnień ABPB wysyła potwierdzenie na adres: ppb@pse.pl.
  • Usługodawca nadaje Użytkownikowi uprawnienia ABPB.
  • ABPB generuje i udostępnia kody rejestracyjne innym Użytkownikom PB rejestrującym konta w aplikacji PPB oraz zarządza ich uprawnieniami dostępowymi.
  • W procesie aktywacji konta i logowania do PPB sugerujemy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek: Microsoft Edge, Mozilla Firefox lub Google Chrome – użycie innej przeglądarki nie gwarantuje możliwości aktywacji konta i zalogowania się do PPB.
  • Z uwagi na kwestie bezpieczeństwa wprowadzone w niektórych firmach, aktywacja konta / zalogowanie do PPB poprzez sieć VPN może być niemożliwe – w takiej sytuacji prosimy skontaktować się z Państwa działem IT.
  • Link aktywacyjny ma ważność 10 dni od momentu wysłania – po tym terminie należy ponownie przejść procedurę samodzielnej rejestracji konta.
  • Podręczniki użytkownika PPB i PWDP dostępne są pod adresem:
    https://www.pse.pl/portal-partnera-biznesowego/regulamin.
  • Po rejestracji konta, w przypadku problemów z zalogowaniem do PPB, w pierwszej kolejności sugerujemy zmianę hasła, tzn.:
    • prosimy wejść na stronę: https://ppb.pse.pl,
    • zalogować się przy użyciu adresu e-mail wpisanego małymi literami: imie.nazwisko@xxxx.pl,
    • przejść do opcji zmiana hasła: „Zapomniałeś hasła”,
    • poczekać na wiadomość e-mail zawierającą link do zmiany hasła,
    • otworzyć otrzymamy link i ustanowić nowe hasło dokonując autoryzacji za pośrednictwem otrzymanej wiadomości SMS (1),
    • zalogować się przy użyciu adresu e-mail wpisanego małymi literami: imie.nazwisko@xxxx.pl oraz nowego hasła, dokonując autoryzacji za pośrednictwem otrzymanej wiadomości SMS (2).

Ewentualne pytania dotyczące funkcjonowania poszczególnych portali prosimy kierować na adresy
e-mail:

Źródło: Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.

Wpis został opublikowany 23 cze 2021 w następujących kategoriach: Elektroenergetyka, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.