Naprawiajmy! Bezpłatny poradnik dla klientów TAURONA
Czy naprawa sprzętów rzeczywiście się opłaca? Gdzie znaleźć rzetelnego fachowca i jak nie dać się oszukać. Z okazji Międzynarodowego Dnia bez Elektrośmieci TAURON przygotował dla klientów bezpłatny ebook – „Naprawiajmy!”. To kolejna inicjatywa TAURONA, która – wraz z bogatą ofertą usług serwisowych zamówionych już przez 1,7 mln klientów – ma zachęcać do ograniczania elektroodpadów.
– 53 mln ton elektroodpadów. Tyle sprzętu wyrzuciliśmy na śmieci tylko w 2019 r. Co więcej, zgodnie z prognozami, ilość ta ma się sukcesywnie zwiększać. Jednak każdy z nas może przyczynić się do powstrzymania tego trendu. Z okazji Międzynarodowego Dnia bez Elektrośmieci TAURON przygotował dla swoich klientów poradnik, w którym krok po kroku pokazuje, jak bez wysiłku przyczynić się do pozytywnej zmiany nawyków – wyjaśnia Łukasz Zimnoch, Rzecznik Prasowy TAURON Polska Energia.
Co zatem zrobić, żeby w trosce o środowisko i dobro nas wszystkich zmierzyć się z tym problemem? TAURON podpowiada: zanim wyrzucisz, sprawdź, czy możesz naprawić i przypomina o tym, jak postępować z urządzeniami niezdatnymi do użytkowania. Sprzęt elektryczny, którego nie da się już naprawić, powinien zostać dostarczony do wyznaczonych punktów zbiórki elektrośmieci. Jeżeli żaden z wymiarów takiego sprzętu nie przekracza 25 cm, można go również oddać do wielkopowierzchniowego sklepu ze sprzętami elektrycznymi bez konieczności zakupu nowego sprzętu.
W poradniku, który dostępny jest w serwisie Mój TAURON, zaprezentowane zostały korzyści płynące z naprawy różnego rodzaju urządzeń domowych oraz unijne prawodawstwo w sprawie „prawa do naprawy”. W ebooku klienci znajdą też wskazówki o tym, kiedy naprawa sprzętu jest opłacalna oraz gdzie szukać sprawdzonych fachowców. Opcji jest wiele, bo oprócz poszukiwań w internecie czy wśród znajomych, można też skorzystać z abonamentowych usług serwisowych. Plusem takiego rozwiązania są sprawdzeni fachowcy, a także przewidywalność kosztów, czyli gwarantowane wsparcie w zamian za comiesięczną niewielką opłatę. Usługi różnych fachowców – np. elektryka, serwisanta gazowego czy hydraulika – oferuje swoim klientom właśnie TAURON.
Czy naprawa sprzętu się opłaca?
Statystyki mówią same za siebie. Koszt naprawy aż 98% usterek zgłoszonych przez klientów, którzy wybrali usługi serwisowe w TAURONIE, nie przekracza kwoty 500 zł. Co za tym idzie, nie wiąże się dla nich z żadnymi dodatkowymi opłatami. Klient, który w pakiecie z prądem lub gazem ma też usługi fachowców, może z nich skorzystać w trakcie trwania umowy aż sześć razy. Każda z takich usług realizowana jest do kwoty 500 zł, a więc budżet każdego klienta na naprawy wynosi łącznie 3 000 zł.
Takie działania bezpośrednio przekładają się na zmniejszenie ilości elektrośmieci.
Bo o ile jedna naprawiona pralka czy lodówka nie zmniejsza globalnej skali problemu, to – gdy na naprawę zdecyduje się wiele tysięcy osób – skala zmieni się diametralnie. A już dziś usługi serwisantów w TAURONIE wybrało 1,7 mln klientów.
Więcej na www.tauron.pl/serwisanci
Źródło: TAURON Polska Energia SA