682 tys. odbiorców w gospodarstwach domowych zmieniło sprzedawcę prądu
Od początku prowadzenia monitoringu przez Prezesa URE (grudzień 2007) sprzedawcę energii zmieniło już blisko 682 tys. odbiorców z grupy G.
W tym roku (do 31 lipca), na taki krok zdecydowało się ponad 25 tys. klientów indywidualnych (grupa G) i 5101 odbiorców biznesowych (grupy taryfowe A, B i C).
Masz wybór. Wybieraj świadomie
Prawo do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej jest jednym z podstawowych praw konsumenta, a zarazem ważnym elementem wzmacniania konkurencyjności na rynku. Jednak wraz z rosnąca liczbą sprzedawców i ofert, pojawiają się podmioty, które stosują nieuczciwe praktyki rynkowe.
Urząd Regulacji Energetyki przypomina o konieczności uważnego i dokładnego zapoznania się z ofertą i umową, zanim złożymy swój podpis pod dokumentami przedłożonymi przez przedsiębiorcę. Oprócz ceny usługi, należy zwracać uwagę, na jaki okres zawierany jest kontrakt, czy jest automatycznie przedłużany, czy nie ma zapisów np. o dodatkowych opłatach lub karach. Należy również pamiętać, że od każdej umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy można odstąpić. Konsument ma na to 14 dni od dnia jej zawarcia, i może to zrobić bez podawania przyczyny takiej decyzji.
Sprawdzaj, czytaj, pytaj!
Nieuczciwe praktyki rynkowe dotyczą nie tylko rynków energii czy gazu. Trwa kampania społeczna przygotowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzegająca przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi i oszustwami. Zachęcamy do obejrzenia spotów przygotowanych przez UOKiK. Więcej na stronie UOKiK.
Więcej informacji na temat statystyk dotyczących zmiany sprzedawcy energii w zakładce „Zmiana sprzedawcy – monitoring”.
Źródło: Urząd Regulacji Energetyki