News » PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty

PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty

20 mar 2020 Możliwość komentowania PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty została wyłączona

W ostatnich dniach pracownicy spółki PGE Obrót odbierają liczne zgłoszenia od klientów, którzy otrzymali podejrzane wiadomości SMS. Nadawca, wykorzystując trudną sytuację związaną z zagrożeniem koronawirusem, podszywa się pod PGE Polską Grupę Energetyczną i wysyła informacje o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami.

W SMS-ach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej. 

Uwaga na fałszywe strony logowania do PGE eBOK

PGE Obrót prosi o zachowanie czujności w trakcie logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE. Szczególnie zwraca uwagę, żeby zawsze pamiętać o następujących czynnościach:

  • logowanie powinno odbywać się zawsze za pośrednictwem serwisu internetowego PGE Obrót  https://ebok.gkpge.pl poprzez opcję „Zaloguj” w module „Logowanie” lub za pomocą aplikacji mobilnej mBOK PGE;
  • logowanie do platformy odbywa się poprzez podanie adresu mailowego oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę „Finanse” celem potwierdzenia prawdziwości wszystkich faktur oraz danych.;
  • przed dokonaniem płatności, należy zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie.

Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów. PGE Obrót zwraca się do wszystkich klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. W przypadku otrzymania SMS-a z informacją o planowanym wyłączeniu energii elektrycznej, należy zignorować taką wiadomość i nie otwierać żadnych linków znajdujących się w wiadomościach.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości PGE Obrót zachęca do kontaktu z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.

Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Ponadto, spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.

Źródło: PGE Obrót SA

Wpis został opublikowany 20 mar 2020 w następujących kategoriach: News, Odbiorcy - Rynek Energii i Gazu. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.