PGE przekazuje 5 mln zł na walkę z koronawirusem, angażuje się także w pomoc Seniorom
Zarząd PGE Polskiej Grupy Energetycznej podjął decyzję o przekazaniu darowizny w kwocie 5 mln zł na wsparcie działań związanych z zatrzymaniem rozprzestrzeniania koronawirusa. Grupa PGE jest w kontakcie z Ministerstwem Aktywów Państwowych, które na bieżąco analizuje i koordynuje działania podległych mu Spółek, co pozwoli w jak najlepszy sposób odpowiedzieć na potrzeby administracji rządowej.
Dzisiaj zarząd PGE Polskiej Grupy Energetyczne zdecydował o przekazaniu darowizny w kwocie 5 mln zł na wsparcie działań podejmowanych przez administrację rządową w walce z koronawirusem. Jednocześnie koncentrujemy działania na bezpieczeństwie naszych Pracowników, co jest gwarancją stabilnych i niezakłóconych dostaw energii elektrycznej i ciepła do polskich domów, szpitali, instytucji i firm – mówi Wojciech Dąbrowski, Prezes Zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. – Szczególną uwagę poświęcamy Seniorom, w tym emerytowanym Pracownikom PGE. Budujące jest również to, że udało nam się zaangażować naszych Pracowników zarówno do pomocy starszym, jak i do wsparcia obsługi Infolinii NFZ – dodaje Wojciech Dąbrowski.
PGE Polska Grupa Energetyczna nawiązała kontakt z emerytowanymi Pracownikami PGE i sprawdza w jaki sposób może pomóc osobom będącym w grupie największego ryzyka. W tym celu zaangażowała Pracowników do działań w ramach wolontariatu. PGE jest również w trakcie uzgodnień z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej w celu dystrybucji części środków do dezynfekcji rąk zamówionych w Orlen Oil przez Spółkę.
Grupa PGE wydelegowała pięćdziesięciu Pracowników do wsparcia obsługi Infolinii NFZ, gdzie można uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Infolinia obsługuje kilka tysięcy połączeń dziennie i Pracownicy Grupy PGE będą pomagać w obsłudze tych połączeń. Praca będzie wykonywana przez Pracowników, którzy zostali oddelegowani do pracy zdalnej i odbywać się będzie w godzinach pracy oraz za pomocą telefonu służbowego. Wszyscy Pracownicy przechodzą odpowiednie szkolenie.
Źródło: PGE Polska Grupa Energetyczna SA