Konferencja i raport pn. „Elektromobilność i paliwa alternatywne w Polsce do 2030 roku z perspektywy rynkowej i regulacyjnej”
Elektromobilność niewątpliwie jest jednym z ważniejszych globalnych megatrendów. Jednocześnie dekarbonizacja i wzrost efektywności transportu jest jednym z priorytetowych obszarów rozwojowych krajów Unii Europejskiej. Dynamiczny rozwój rynku pojazdów zelektryfikowanych stwarza wiele szans, ale również wyzwań zmieniając dotychczasowy status quo nie tylko w sektorze transportu, ale również energetyki. Rodzi to wiele pytań o optymalny sposób kształtowania niskoemisyjnego, efektywnego ale również taniego i niezawodnego sektora transportu.
Konferencja i raport pn. „Elektromobilność i paliwa alternatywne w Polsce do 2030 r. z perspektywy rynkowej i regulacyjnej” odbędzie się 12 kwietnia 2024, godz. 08:30-17:00 na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (ul. Szturmowa 1/3, Warszawa).
Podczas konferencji poruszone zostaną kwestie związane z kluczowymi aspektami rozwoju rynku elektromobilności i zastosowania paliwa alternatywnych w transporcie, w tym:
- Główne trendy rozwoju elektromobilności i paliw alternatywnych oraz dostępny koszyk rozwiązań w każdym z segmentów transportu, zmiany układów sił w globalnym przemyśle motoryzacyjnym, strategie rozwoju transportu niskoemisyjnego czołowych graczy światowych, plany produkcji i eksportu pojazdów elektrycznych oraz wykorzystujących paliwa alternatywne państw o silnej pozycji w globalnym rynku motoryzacyjnym i transportowym.
- Regulacje prawne i zobowiązania międzynarodowe, m. in. w zakresie budowy infrastruktury ładowania i tankowania pojazdów, norm emisji spalin, wykorzystania energii odnawialnej w sektorze transportu oraz kształtowania globalnego systemu transportu zbiorowego.
- Sytuacja rynkowa pojazdów z napędami alternatywnymi w różnych sektorach transportu, dostępność pojazdów, dostępność oraz koszty paliw alternatywnych i energii elektrycznej, ceny pojazdów i koszty eksploatacyjne (w tym tzw. Total Cost of Ownership – TCO), najnowsze trendy w obszarze B+R pojazdów oraz poszczególnych podzespołów (np. baterii).
- Wyzwania związane z budową infrastruktury ładowania i tankowania pojazdów nisko i zeroemisyjnych.
- Wyzwania i dobre praktyki w zakresie wdrażania pojazdów zeroemisyjnych w autobusowym transporcie publicznym.
- Kształtowanie innowacyjnego oraz niskoemisyjnego, krajowego systemu transportu i mobilności – transport lotniczy, kolejowy, drogowy, wodny, mikromobilność, huby przesiadkowe.
Szczegóły: www.emobilityconference.pl
Źródło: Instytut Energetyki – Państwowy Instytut Badawczy