Innowacyjne projekty samoobsługowe wynikiem współpracy Stoen Operator z e-point S.A.
Stoen Operator inwestuje w nowoczesne rozwiązania cyfrowe, co znacznie poprawia efektywność realizacji projektów. Dzięki współpracy z e-point S.A., czołowym graczem w obszarze digitalizacji, operator z Warszawy przeprowadził trzy nowatorskie projekty samoobsługowe. Ich implementacja znacznie ułatwiła zarówno obsługę klientów, jak i procesy związane z inwestycjami.
Procesy bardziej efektywne
Stoen Operator w ramach nieustannego doskonalenia obsługi klienta i procesów postawił sobie konkretny cel. Warszawski operator sieci elektroenergetycznej chce usprawniać zarówno realizację zadań wewnętrznych, jak i bezpośrednią współpracę z klientami i podwykonawcami. Audyt dotychczasowych rozwiązań wykazał potrzebę wprowadzenia optymalizacji i zainspirował ideę stworzenia odpowiednich platform specjalnie dla tej firmy. Mają one wspomagać pracowników spółki w prowadzeniu oraz nadzorowaniu inwestycji przyłączeniowych, a także ułatwiać klientom załatwianie spraw.
– Wdrożenie portali dla naszych podwykonawców miało m. in. wpłynąć na uszczelnienie kanałów wymiany informacji na linii Stoen-podwykonawcy. Potrzebujemy również zautomatyzować działania, jakie muszą oni podejmować w celu wykonania dokumentacji projektowej czy wybudowania przyłącza dla klienta już bezpośrednio w terenie. Portal przyłączeniowy natomiast miał pomóc klientom poprawnie złożyć dokumenty w formule online, bez potrzeby wizyty w Stoen Operator – mówi Anna Stasiak, Kierownik Inwestycji w dziale Zarządzania Projektami Przyłączeniowymi w Stoen Operator.
Trzy milowe kroki dla łatwiejszej obsługi
Partnerem Stoen Operator zaproszonym do realizacji tego projektu jest firma e-point, lider w opracowywaniu nowatorskich, przełomowych projektów z zakresu digitalizacji. Przygotowany przez nią portal przyłączeniowy zautomatyzował proces wnioskowania o przyłączenie do sieci energetycznej. Dzięki tej innowacji klienci Stoen Operator mogą w prosty i szybki sposób złożyć wniosek, bez konieczności osobistej wizyty w biurze obsługi klienta.
W ramach drugiego projektu warszawski OSD uruchomił specjalną platformę dla projektantów. Narzędzie to umożliwia efektywne zarządzanie procesem realizacji inwestycji przyłączeniowych. Dodatkowo rozwiązanie zdecydowanie przyspiesza procesy decyzyjne i wpływa na poprawę jakości realizowanych inwestycji.
Trzecia usługa ma usprawnić pracę i komunikację pomiędzy Stoen Operator a wykonawcami. Pozwala sprawniej zarządzać działaniami oraz planować prace w terenie, a finalnie – wpływa na skrócenie czasu przyłączenia klientów do sieci elektroenergetycznej.
Cyfryzacja stanowi jeden z kluczowych elementów strategii rozwoju Grupy E.ON, do której należy Stoen Operator. Realizacja projektów samoobsługowych we współpracy z e-point to kolejny krok na ścieżce pełnej digitalizacji warszawskiego dostawcy energii elektrycznej.
Źródło: Stoen Operator