PGE Obrót wdraża zasady prostego języka w umowach z klientami
PGE Obrót wdrożyła zasady prostego języka w dokumentacji przeznaczonej dla klientów spółki. W tym celu udostępniła klientom nowe wzory najważniejszych dokumentów, z jakimi mają kontakt przy zawieraniu umowy ze spółką, czyli dokumentu umowy kompleksowej oraz jej załączników: ogólnych warunków umowy, klauzuli RODO i informacji dla klienta. Przygotowane, zgodnie z zasadami prostego języka, treści dokumentów gwarantują, że informacje są przekazane do klientów w sposób przejrzysty, czytelny i łatwy do zrozumienia.
– PGE Obrót od lat otrzymuje godło Firmy Przyjaznej Klientowi. Zdajemy sobie sprawę, że warunkiem dobrych relacji z naszymi klientami jest jasny i zrozumiały język, którym się komunikujemy. Dlatego postanowiliśmy całkowicie zmienić podejście do tworzenia dokumentów i materiałów kierowanych do klienta. Oprócz języka, zmieniamy również ich wygląd na bardziej przyjazny i łatwiejszy w odbiorze – mówi Jacek Brzeziński, Wiceprezes Zarządu PGE Obrót.
Uproszczenie części dokumentacji umownej to pierwszy krok w działaniach związanych z wdrożeniem zasad prostego języka w PGE Obrót. Spółka, przy pomocy ekspertów z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego, szkoli pracowników, aby docelowo stworzyć sieć ambasadorów, którzy będą czuwać nad tym, by wszelkie materiały które wychodzą do klientów były napisane w sposób prosty i zrozumiały. PGE Obrót przygotowała również wytyczne dla wszystkich pracowników dotyczące tworzenia dokumentów według tych zasad.
Źródło: PGE Polska Grupa Energetyczna SA