Ciepłownictwo » PGE Toruń podsumowuje zimę 2022/2023

PGE Toruń podsumowuje zimę 2022/2023

21 mar 2023 Możliwość komentowania PGE Toruń podsumowuje zimę 2022/2023 została wyłączona

PGE Toruń, producent i dostawca ciepła dla ponad 100 tys. mieszkańców, należący do PGE Energia Ciepła, z Grupy PGE, podsumował zakończoną kalendarzową zimę. Tegoroczna zima była łagodna, ale zróżnicowana pogodowo – od temperatur ujemnych do wysokich dodatnich na przełomie 2022 i 2023 r. Utrzymana była, przez cały okres jesienny i zimowy, ciągłość produkcji i dostaw ciepła. Odbiorcy, zużyli mniej ciepła, nie tylko ze względu na korzystne temperatury zewnętrzne, ale w dużej mierze dzięki oszczędzaniu i umiejętnym zarządzaniu ciepłem.

Podczas tegorocznej zimy, mimo trudnej sytuacji na światowym rynku paliw energetycznych, zapewniliśmy pełne bezpieczeństwo dostaw ciepła naszym odbiorcom, co było dla nas najważniejsze w tym okresie. Wszystkie urządzenia wytwórcze i dystrybucyjne pracowały bezawaryjnie, a ciepło przesyłane było odbiorcom zgodnie z ich potrzebami – podsumowuje Robert Kowalski, Prezes Zarządu PGE Toruń.  

Zimowe miesiące 2022/2023 były bardzo zróżnicowane pogodowo – temperatury zewnętrzne wahały się od ujemnych -11,8°C (15 grudnia 2022 r.), osiągając kilkanaście dni później wysoką dodatnią wartość +16°C (1 stycznia 2023 r.). Przy tak wysokiej temperaturze zewnętrznej  zareagowała automatyka pogodowa w węźle cieplnym, wyłączając na czas trwania wysokich temperatur ogrzewanie, co było niespotykanym zjawiskiem w miesiącach zimowych. Podsumowując, miniona zima była łagodna i podobna do tej z okresu 2021/2022. Widać to na podstawie średniej temperatur zewnętrznych z czterech miesięcy zimowych (grudzień 2022 – marzec 2023), która wyniosła + 1,6°C, a zimą 2021/2022 było to: + 1,8°C.

– Warto podkreślić, że tej zimy mieszkańcy zużyli o 11 proc. mniej ciepła niż zimą 2021/2022 r. mimo, że obie zimy były łagodne. Mniejsze zużycie wynika z działań oszczędnościowych odbiorców. Świadczy to o coraz wyższej świadomości mieszkańców Torunia na temat użytkowania ciepła. Jest to również efekt naszych działań informacyjnych i technicznych, optymalizujących zużycie ciepła w budynkach, prowadzonych wspólnie z klientami – spółdzielniami mieszkaniowymi, wspólnotami i zarządcami. Za te wspólne, skuteczne działania dziękuję naszym klientom – mówi Robert Kowalski, Prezes Zarządu PGE Toruń.  

PGE Toruń od początku sezonu grzewczego 2022/2023 zachęcała odbiorców do oszczędzania ciepła: prowadzona była kampania informacyjna i medialna, uzgadniane były z  klientami konkretne działania techniczne, których celem była optymalizacja zużycia ciepła. PGE Toruń wspierała Gminę Miasta Toruń i Regionalną Agencję Poszanowania Energii i Środowiska w działaniach i edukacji na temat oszczędzaniem ciepła.

Praktyczne porady dotyczące oszczędzania oraz redukcji potrzeb energetycznych można znaleźć na stronie www.pgetorun.pl oraz na stronie kampanii, przeprowadzonej przez Polskie Towarzystwo Elektrociepłowni Zawodowych wspólnie z PGE Energia Ciepła pod adresem www.liczysiecieplo.pl.

Źródło: PGE Energia Ciepła SA

Wpis został opublikowany 21 mar 2023 w następujących kategoriach: Ciepłownictwo, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.