Ciepłownictwo » PGE Energia Ciepła patronem merytorycznym kampanii społecznej „Liczy się ciepło”

PGE Energia Ciepła patronem merytorycznym kampanii społecznej „Liczy się ciepło”

11 sty 2023 Możliwość komentowania PGE Energia Ciepła patronem merytorycznym kampanii społecznej „Liczy się ciepło” została wyłączona

PGE Energia Ciepła i należący do niej Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA, objęły patronat merytoryczny nad ogólnopolską kampanię społeczną „Liczy się ciepło”, zachęcającą do racjonalnego zużycia ciepła w gospodarstwach domowych. Inicjatywa ma promować pro oszczędnościowe postawy wśród Polaków, a jej organizatorem jest Polskie Towarzystwo Elektrociepłowni Zawodowych.

Kampania społeczna „Liczy się ciepło” kierowana jest do odbiorców ciepła sieciowego w całej Polsce, a także do osób na co dzień korzystających z indywidualnych źródeł ciepła w domach jednorodzinnych. Jej celem jest wzrost świadomości społecznej, dotyczącej korzyści z oszczędzania ciepła. Jest ona także odpowiedzią na badanie konsumenckie zrealizowane jesienią 2022 r. przez ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. na zlecenie Polskiego Towarzystwa Elektrociepłowni Zawodowych (PTEZ). Respondenci zostali zapytani o codzienne zwyczaje dotyczące ogrzewania miejsca zamieszkania. Badanie pozwoliło poznać poziom świadomości konsumentów ciepła i ich sposobów na jego oszczędzanie. Dziś wiadomo, że Polacy czują się niedoinformowani i poszukują poradnictwa w zakresie oszczędzania ciepła.

– Jako spółka zapewniająca ciepło ok. 2 mln Polaków, angażujemy się w działania edukacyjne, które mogą pomóc zarówno w szerzeniu wiedzy na temat termomodernizacji budynków jedno- i wielorodzinnych, jak i korzystania z dofinansowań w zakresie wymiany źródeł ciepła i podnoszenia efektywności energetycznej. To temat niezmiernie istotny, co podkreśla udział ważnych instytucji i ekspertów, patronujących tej kampanii – mówi Przemysław Kołodziejak, Prezes Zarządu PGE Energia Ciepła. – Jako PGE Energia Ciepła również przekazujemy wiedzę o tym, jak powstaje ciepło i skąd się bierze energia elektryczna, wspieramy budowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży poprzez nasze autorskie programy, takie jak: Energetyczna Kariera czy Przygody Kota Ciepłosława. Dlatego chętnie włączyliśmy się również we wsparcie merytoryczne Polskiego Towarzystwa Elektrociepłowni Zawodowych w kampanii Liczy się ciepło – dodał Przemysław Kołodziejak.

10 stycznia br. w siedzibie PGE Energia Ciepła odbyło się webinarium, poświęcone oszczędzaniu ciepła. Wśród panelistów wystąpił Paweł Kaliński – Dyrektor Departamentu Rynku Ciepła PGE Energia Ciepła.

Liczy się ciepło

Porady, jak skutecznie oszczędzać ciepło można uzyskać odwiedzając stronę internetową www.liczysiecieplo.pl i udając się na wirtualny spacer po mieszkaniu, samodzielnie weryfikując, jakie działania podjąć, aby zaoszczędzić ciepło we własnym domu. Każdy użytkownik może przekonać się, w jaki sposób zacząć oszczędzać ciepło i tym samym zmniejszyć koszty ogrzewania swojej nieruchomości. Inicjatywa „Liczy się ciepło” zwraca uwagę na znaczenie ekologii i wpływ oszczędzania ciepła na środowisko.

Przewodnikami, którzy będą doradzać w kwestii oszczędzania energii są w kampanii Iza i Marek Ciepłopolscy – małżeństwo, które stara się zadbać o komfort cieplny we własnym mieszkaniu, dyskutując o przyzwyczajeniach i nawykach dotyczących ogrzewania. Na stronie na Facebooku i w serwisie Tik Tok użytkownicy mogą śledzić perypetie dwójki bohaterów, a tym samym znajdować inspiracje do wdrożenia we własnym domu.

W ramach kampanii PTEZ zorganizuje spotkania dla odbiorców ciepła w czterech miastach Polski:

  • W Białymstoku – 12 stycznia (czwartek)
  • w Krakowie – 18 stycznia (środa)
  • we Wrocławiu – 24 stycznia (wtorek)
  • w Katowicach – 31 stycznia (wtorek)

Szczegóły, zapisy i dokładne lokalizacje dostępne są na stronie www.liczysiecieplo.pl.

Dzięki udziałowi w webinarium z ekspertami PTEZ, przedstawicielami spółek ciepłowniczych, ekspertami Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Banku Ochrony Środowiska, będzie można dowiedzieć się więcej na temat poprawy efektywności energetycznej budynków wielorodzinnych. PGE Energia Ciepła zachęca do skorzystania z wiedzy ekspertów.

Patronat Honorowy nad kampanią objęły: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Aktywów Państwowych, BOŚ Bank i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Informacje o kampanii „Liczy się ciepło” można znaleźć w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych:

www.liczysiecieplo.pl

www.ptez.pl

Facebook: https://www.facebook.com/liczysiecieplo/

TikTok: www.tiktok.com/@liczysiecieplo.pl

Twitter: https://twitter.com/kogeneracjaPTEZ

Źródło: PGE Energia Ciepła SA

Wpis został opublikowany 11 sty 2023 w następujących kategoriach: Ciepłownictwo, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.