Ciepłownictwo » Cyfrowe rozwiązania pomagają podczas pandemii koronawirusa

Cyfrowe rozwiązania pomagają podczas pandemii koronawirusa

7 maj 2020 Możliwość komentowania Cyfrowe rozwiązania pomagają podczas pandemii koronawirusa została wyłączona

Szybko wdrożone specjalne procedury i nadzwyczajne środki bezpieczeństwa zapewniają podczas pandemii koronawirusa ciągłość dostaw dla ponad 700 tys. odbiorców TAURON Ciepła. Zrealizowane we wcześniejszych latach inwestycje pozwalają na całkowicie zdalny monitoring węzłów cieplnych oraz odczyty liczników ciepła.

– W tym trudnym czasie miliony Polaków, wliczając wielu naszych klientów, postanowiło zostać w domu. Widzimy to również w działalności ciepłowniczej. Mamy maj, a wielu klientów wciąż korzysta z naszych usług – mówi Filip Grzegorczyk, Prezes Zarządu TAURON Polska Energia. – Elektrociepłownie, ciepłownie i sieci ciepłownicze pracują w trybie ciągłym, dlatego zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa naszych pracowników jest dla nas najważniejsze. Nasze działania koncentrujemy na profilaktyce – zapewnieniu środków ochrony osobistej i warunków bezpieczeństwa na najwyższym poziomie – dodaje Prezes TAURONA.

Dzięki zrealizowanym wcześniej inwestycjom, monitoring węzłów cieplnych oraz odczyty liczników ciepła realizowane są całkowicie zdalnie – bez konieczności kontaktu pracowników spółki z mieszkańcami budynków.

Program obsługi zdalnej e-BOK Biura Obsługi Klienta TAURON Ciepła również daje możliwość bezpiecznej obsługi w czasie epidemii. Dla klientów, którzy jednak potrzebują skontaktować się z przedstawicielem spółki, pozostawiono taką możliwość telefonicznie lub mailowo.

Ciepłownicy z TAURON Ciepło zaangażowali się w wolontariat pracowniczy organizowany w ramach Grupy TAURON nagrywając filmiki w ramach przedświątecznej akcji #zostanwdomu, czy szyjąc maseczki dla kolegów, którzy muszą codziennie przemieszczać się do pracy.

Pracownicy spółki na bieżąco informowani są o zaleceniach i komunikatach służb sanitarnych, a każda osoba wchodząca na teren spółki jest zobowiązana do poddania się pomiarowi temperatury ciała. Wszyscy pracownicy spółki zostali wyposażeni w maseczki ochronne jednorazowe i maseczki wielokrotnego użytku, w ciągłym użyciu jest płyn do dezynfekcji rąk oraz rękawiczki jednorazowe. W spółce trwa kampania informacyjna dotycząca bezpieczeństwa, profilaktyki rozprzestrzeniania się COVID-19 oraz stosowania środków ochrony osobistej.

W TAURON Ciepło, od początku epidemii wprowadzono nadzwyczajne środki bezpieczeństwa. Od marca br. działa w spółce ekspercki zespół do spraw zagrożeń związanych z ryzykiem rozprzestrzeniania COVID-19, który stale monitoruje sytuację związaną z epidemią w kraju i na świecie decydując o wdrożeniu procedur i zasad w celu zwiększenia bezpieczeństwa pracy pracowników, w obecnej sytuacji.

Dzięki właściwemu reagowaniu na rozwój sytuacji epidemicznej w kraju, uruchomieniu w szybkim czasie procedur i wprowadzeniu odpowiednich zmian organizacyjnych np. praca zdalna w obszarze administracji, korzystanie z szatni w odstępach 30 minut, dyżury i ograniczenia w obsadzie pracowników na miejscu, unikanie korzystania z wind, rezygnacja ze spotkań w dużych grupach – TAURON Ciepło produkuje ciepło bez zakłóceń.

Ciepło sieciowe jest czyste i bezpieczne dla środowiska, ponieważ jest produkowane w elektrociepłowniach i musi spełniać rygorystyczne normy emisyjne, które muszą być bezwzględnie przestrzegane i kontrolowane przez całoroczny monitoring 24 godz. na dobę, 7 dni w tygodniu. Każde przyłączenie do sieci ciepłowniczej nowobudowanych osiedli mieszkalnych i budynków komercyjnych – zapobiega powstawaniu smogu w miastach.

Źródło: TAURON Polska Energia SA

Wpis został opublikowany 7 maj 2020 w następujących kategoriach: Ciepłownictwo, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.