SmartLiving czyli inteligentne zarządzanie energią w mieszkaniach
Niskie rachunki za ogrzewanie, energię elektryczną czy wodę przy jednoczesnym wysokim komforcie życia to coś czego oczekują dziś właściciele mieszkań. W jaki sposób może zapewnić im to deweloper? Rozwiązaniem jest system inteligentnego zarządzania budynkiem Fortum SmartLiving, który na wiele sposobów ułatwia życie jego użytkownikom.
Inteligentne budynki i mieszkania przestają być już pieśnią przyszłości powoli stając się rzeczywistością. Popularyzacja rozwiązań z obszaru PropTech napędzana jest rosnącymi potrzebami właścicieli i użytkowników nieruchomości. Szczególnie widać to w obszarze nieruchomości komercyjnych, gdzie od nowych budynków oczekuje się, że będą ekologiczne, komfortowe i tanie w eksploatacji. Rewolucja technologiczna nie omija też branży mieszkaniowej, dla której tworzonych jest coraz więcej rozwiązań z obszaru smart home.
Jednym z nich jest oferta Fortum – SmartLiving. W przeciwieństwie do wielu rozwiązań tego typu jest odpowiedzią na potrzeby lokatorów mieszkań, a nie domów jednorodzinnych. Oferowana przez Fortum usługa pozwala zoptymalizować koszty ogrzewania i efektywność energetyczną w całym budynku mieszkalnym. Z rozwiązań SmartLiving korzystają już osiedla zlokalizowane w Szwecji i Finlandii.
– Nasz system pozwala monitorować i optymalizować zużycie energii elektrycznej, wody i ogrzewania, ale też w znaczący sposób podnosić komfort życia i poziom bezpieczeństwa. To najważniejsze elementy rozwiązań ze sfery smart home, którymi interesują się potencjalni nabywcy nowych mieszkań – podkreśla Tomasz Śmilgiewicz z Fortum.
SmartLiving pozwala w taki sposób zaprogramować lokatorom system grzewczy, aby temperatura obniżała się automatycznie podczas ich nieobecności w mieszkaniu, by następnie wzrosnąć po powrocie do domu. Umożliwia im także regulowanie temperatury osobno dla każdego pomieszczenia. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala na znaczne obniżenie rachunków za ogrzewanie nawet o 20%.
Energia elektryczna to druga składowa oszczędności generowanych przez SmartLiving. Jej zużycie jest na bieżąco mierzone, analizowane i przedstawiane lokatorowi. Może on wprowadzić limity zużycia i otrzymywać powiadomienia – zarówno o ich przekroczeniu, jak i anomaliach związanych ze zużyciem prądu. Dzięki zdalnemu sterowaniu przy pomocy intuicyjnej aplikacji w smartfonie lokator może też np. wyłączyć żelazko, o którym zapomniał wychodząc z domu.
–Wszystko, co dobre dla właściciela mieszkania i zarządcy domu, staje się też znakomitą wizytówką dla dewelopera. Zyskuje on wizerunek firmy dbającej o komfort i bezpieczeństwo swoich klientów, ale też o dobro środowiska naturalnego. Nade wszystko zaś korzystanie z innowacyjnych technologii, gwarantujących oszczędności to świetny argument w rozmowach z potencjalnymi klientami – dodaje Tomasz Śmilgiewicz z Fortum.
Korzystanie z usługi Fortum SmartLiving ma jeszcze jedną zaletę – jego użytkownicy nie muszą martwić się serwisowaniem urządzeniem czy ich unowocześnianiem. To dostawca usługi dba przez lata o to, by wszystko działało jak należy i żeby była wyposażona we wszelkie nowe funkcje, jakie w przyszłości zaoferuje rynek.
Źródło: Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o.